Voorbeeld overeenkomst - Inzake uitbesteding van diensten (SLA)

  • Voorbeeld overeenkomst - Inzake uitbesteding van diensten (SLA)

Als u diensten wilt uitbesteden kunt u gebruik maken van een service level agreement, ook wel een overeenkomst van uitbesteding van diensten genoemd.

Met behulp van deze voorbeeld uitbestedingsovereenkomst kunt u juridisch verantwoord uw uitbesteding regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Gerelateerde documenten

Het overnemen van een geheel bedrijf moet goed juridisch worden vastgelegd.

Niet alleen rechten gaan dan over maar ook verplichtingen en dat vraagt om specifieke juridische documenten om dat verantwoord te regelen.

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt dat zelf juridisch goed en verantwoord vastleggen.

De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

 Om de juridische risico’s te beperken van uw website is het raadzaam om een juridisch verantwoorde disclaimer duidelijk op uw site te vermelden.

Met behulp van deze voorbeeld disclaimer kunt u zelf uw eigen disclaimer vorm en inhoud geven.

Wilt u een op maat gemaakte disclaimer of heeft u vragen over juridische aspecten van het internet?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Algemene voorwaarden kunnen alleen dan rechtsgeldig worden toegepast als de algemene voorwaarden van de wederpartij nadrukkelijk van de hand worden gewezen.

Met deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

In de handleiding algemene voorwaarden staan handige tips hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerteprocedure en in uw contractmanagement.

Een verkeerde toepassing of gebruik van uw algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als er inbreuk wordt gemaakt op een intellectueel eigendomsrecht, bijvoorbeeld inbreuk op uw merkenrecht of op uw patenten, dan kunt u degene die een inbreuk pleegt sommeren om die inbreuk te doen staken en te beëindigen op straffe van het indienen van een schadeclaim ter vergoeding van geleden schade.

Met behulp van deze voorbeeld sommatiebrief kunt u juridisch verantwoord een inbreuk te lijf gaan en trachten die te doen stoppen en te beëindigen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Goederen die in bruikleen zijn gegeven kunnen in een faillissement door de eigenaar worden opgeëist bij de curator.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de in bruikleen gegeven goederen bij de curator opeisen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met behulp van deze uiterst handige handleiding weet u exact wat de juridische gevolgen zijn van verjaringstermijnen van zowel vorderingen en schulden.

Door verjaring kunnen schulden niet meer in rechte afdwingbaar worden geïncasseerd en vorderingen geïnd worden.

Voor verschillende vorderingen en schulden bestaan verschillende termijnen en deze materie is voor leken complex ingewikkeld maar wel heel belangrijk.

De handleiding is een onmisbare tool voor een verantwoord creditmanagement.

Heeft u vragen over juridische aspecten van verjaring?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.

De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.

Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.

De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.

Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Geschillen tussen afnemers en leveranciers moeten bij voorkeur buiten rechte worden opgelost. Als een vergelijk, compromis of een minnelijke regeling tussen partijen tot stand kan worden gebracht kunnen de nieuwe afspraken in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd.

Met behulp van deze voorbeeld vaststellingsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw gekozen oplossing van uw geschil schriftelijk regelen en vast leggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u ten onrechte beschuldigd wordt van aansprakelijkheid moet een aansprakelijkheidsstelling direct schriftelijk gemotiveerd worden weerlegd.

Met behulp van dit voorbeeld document kunt u dat verantwoord juridisch doen.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Voor het rechtsgeldig tot stand komen van een overeenkomst is het onverkort accepteren van een juridisch aanbod noodzakelijk.

Met deze voorbeeld orderbevestiging kunt u juridisch verantwoord uw afspraken vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media