Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.
De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.
Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u goederen besteld heeft waarvan de leveringstermijn al is verstreken dan moet u uw leverancier een sommatiebrief zenden waarin u de leverancier sommeert om alsnog binnen de termijn die u in de sommatiebrief aangeeft alsnog de goederen te leveren bij gebreke waarvan de leverancier in gebreke zal zijn en in verzuim met alle juridische gevolgen die daaraan gekoppeld zijn.
Met behulp van deze voorbeeld sommatiebrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw leverancier sommeren om alsnog aan zijn leveringsverplichtingen jegens u te voldoen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Soms is het noodzakelijk om naast de afspraken in een gewone overeenkomst specifieke zaken die bij de overeenkomst behoren in een separate brief te regelen en vast te leggen. Dat kan in de vorm van een zogenaamde side letter.
Met deze voorbeeld side letter kunt u snel en juridisch verantwoord specifieke afspraken vast leggen naast een overeenkomst. Gezamenlijk vormen de overeenkomst en de side letter een onlosmakelijk geheel van bindende juridische afspraken tussen partijen.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Een vertegenwoordiging van uw bedrijf kan via een agenturenovereenkomst geregeld worden.
Met behulp van deze voorbeeld agenturenovereenkomst kunt u snel en professioneel de relatie regelen tussen uw bedrijf en een agent/externe vertegenwoordiger van uw bedrijf.
De Toolkit bevat ook een checklist over de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een dealercontract met daarin ook vermeld handige tips om uw zaken juridisch goed en verantwoord te regelen.
Daarnaast bevat de Toolkit ook een uitgebreide Engelstalige dealerovereenkomst.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Goederen die onder eigendomsvoorbehoud worden geleverd kunnen in een faillissement worden opgeëist als die goederen nog niet zijn betaald.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de niet betaalde goederen waarop een eigendomsvoorbehoud rust bij de curator opeisen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt u snel, professioneel en eenvoudig het inlenen van een medewerker regelen en juridisch verantwoord vastleggen.
De Toolkit bevat voorts alle relevante voorbeeld overeenkomsten, brieven, handleidingen en checklists om uw personeelsbeleid qua instroom, doorstroom en uitstroom, juridisch verantwoord inhoud en vorm te geven.
Heeft u vragen over juridische aspecten van uw personeelsbeleid?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Geschillen tussen afnemers en leveranciers moeten bij voorkeur buiten rechte worden opgelost. Als een vergelijk, compromis of een minnelijke regeling tussen partijen tot stand kan worden gebracht kunnen de nieuwe afspraken in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd.
Met behulp van deze voorbeeld vaststellingsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw gekozen oplossing van uw geschil schriftelijk regelen en vast leggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.
Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer/opdrachtgever niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer/opdrachtgever de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer/opdrachtgever zelf plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met deze voorbeeld brief kunt u snel, professioneel en juridisch verantwoord de algemene voorwaarden van uw wederpartij afwijzen.
De wet en regelgeving bepalen dat een afwijzing van algemene voorwaarden nadrukkelijk moet plaatsvinden. De afwijzing zoals verwoord in de algemene voorwaarden zelf, volstaat in de meeste gevallen juridisch niet.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer zelf plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Het kopen en verkopen van bedrijfsactiva moet goed juridisch worden vastgelegd.
Met dit professionele voorbeeld contract kunt u snel en juridisch verantwoord een koopovereenkomst bedrijfsactiva op stellen.
De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!