Het kopen en verkopen van bedrijfsactiva moet goed juridisch worden vastgelegd.
Met dit professionele voorbeeld contract kunt u snel en juridisch verantwoord een koopovereenkomst bedrijfsactiva op stellen.
De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Geschillen tussen afnemers en leveranciers moeten bij voorkeur buiten rechte worden opgelost. Als een vergelijk, compromis of een minnelijke regeling tussen partijen tot stand kan worden gebracht kunnen de nieuwe afspraken in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd.
Met behulp van deze voorbeeld vaststellingsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw gekozen oplossing van uw geschil schriftelijk regelen en vast leggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.
Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.
De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Soms is het noodzakelijk om naast de afspraken in een gewone overeenkomst specifieke zaken die bij de overeenkomst behoren in een separate brief te regelen en vast te leggen. Dat kan in de vorm van een zogenaamde side letter.
Met deze voorbeeld side letter kunt u snel en juridisch verantwoord specifieke afspraken vast leggen naast een overeenkomst. Gezamenlijk vormen de overeenkomst en de side letter een onlosmakelijk geheel van bindende juridische afspraken tussen partijen.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Voor het rechtsgeldig tot stand komen van een overeenkomst is het onverkort accepteren van een juridisch aanbod noodzakelijk.
Met deze voorbeeld orderbevestiging kunt u juridisch verantwoord uw afspraken vastleggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Goederen die in bruikleen zijn gegeven kunnen in een faillissement door de eigenaar worden opgeëist bij de curator.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de in bruikleen gegeven goederen bij de curator opeisen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer/opdrachtgever niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer/opdrachtgever de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer/opdrachtgever zelf plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Werkzaamheden kunnen op basis van een overeenkomst van opdracht worden verricht.
Freelancers, zzp’ers en bedrijven kunnen als opdrachtnemer met een opdrachtgever een overeenkomst van opdracht sluiten.
Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst van opdracht kunt u gemakkelijk en juridisch verantwoord projecten, werkzaamheden en klussen in een overeenkomst van opdracht regelen en vastleggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u goederen besteld heeft waarvan de leveringstermijn al is verstreken dan moet u uw leverancier een sommatiebrief zenden waarin u de leverancier sommeert om alsnog binnen de termijn die u in de sommatiebrief aangeeft alsnog de goederen te leveren bij gebreke waarvan de leverancier in gebreke zal zijn en in verzuim met alle juridische gevolgen die daaraan gekoppeld zijn.
Met behulp van deze voorbeeld sommatiebrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw leverancier sommeren om alsnog aan zijn leveringsverplichtingen jegens u te voldoen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u een freelance overeenkomst wilt sluiten met een particulier/freelancer kunt u gebruik maken van dit voorbeeld contract. Het regelt gemakkelijk en juridisch verantwoord de juridische relatie tussen een freelancer en een bedrijf.
Ook kan dit voorbeeld document goed gebruikt worden om afspraken in een officiële overeenkomst van opdracht vast te leggen tussen een opdrachtgever en een opdrachtnemer.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Alvorens een procedure te kunnen starten wegens wanprestatie/een toerekenbare tekortkoming in verband met een ondeugdelijke prestatie van een leverancier moet de leverancier op de hoogte gesteld worden van de klacht.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met dit document kunt u een rechtsgeldige vertegenwoordiging(volmacht) regelen voor de situatie dat een persoon of rechtspersoon zich wil laten vertegenwoordigen door een ander. Deze laatste persoon is dan wettelijk bevoegd om namens degene die de volmacht verleent heeft rechtgeldige besluiten te nemen.
In de Toolkit zitten meer handige documenten op het gebied van het besturen van een onderneming. Naast een uitgebreid directiereglement voor een BV, zijn er voorbeeld notulen en wettelijk verplichte volmachten voor het bijwonen van aandeelhoudersvergaderingen. Maar ook een handig format van een agenda of een oproeping van aandeelhouders.
Vragen over de juridische aspecten van een volmacht of andere vragen?
Neem dan contact op met de Servicedesk!