Voorbeeld reglement - Directiereglement BV

  • Voorbeeld reglement - Directiereglement BV

In een directiereglement worden afspraken vastgelegd tussen de directie( het bestuur) van een onderneming en de vergadering van aandeelhouders.

Zo wordt bijvoorbeeld geregeld binnen welke financiële ruimte een directielid vrij is om besluiten en rechtshandelingen te verrichten zonder voorafgaande instemming van de aandeelhouders.

Dit uitgebreide reglement bevat alle gebruikelijke afspraken en regelingen die in een directiereglement moeten voorkomen. Een waardevol document voor uw rol als bestuurder en/of  aandeelhouder.

Vragen over het besturen van uw bedrijf of over statutaire regelingen van de vennootschap?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Gerelateerde documenten

Als een crediteur ondanks uw betwisting, doorgaat met incassomaatregelen, zoals het verzenden van een aanmaning-/sommatiebrief, dan kunt u met dit document daarop juridisch verantwoord reageren.

Heeft u vragen over de juridische aspecten van uw brieven?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Met deze "aanmaningsbrief zakelijke debiteur" zorgt u dat uw aanmaningen voldoen aan de regeling Buitengerechtelijke Incassokosten die per 1 juli 2012 in werking is gesteld. Vanaf deze datum moeten aanmaningen aan strenge eisen voldoen. Als de aanmaningsbrief niet aan deze eisen voldoet, mogen er geen incassokosten in rekening worden gebracht.

Overeenkomst.nl heeft zelfs een complete Incasso Toolkit ontwikkeld, waarmee u perfect inspeelt op de nieuwe regeling. De toolkit bevat alle voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om uw incassobeleid te laten voldoen aan de nieuwe regelgeving.

Incassokosten kunnen in rekening worden gebracht als debiteuren te laat betalen. Of specifieke incassokosten kunnen worden gevorderd is afhankelijk van vele factoren.

In een overzichtelijke handleiding wordt uiteengezet welke soort kosten in rekening kunnen worden gebracht en op welk moment. Dit document is onmisbaar voor het juridisch verantwoord kunnen incasseren van debiteuren. Een zeer efficiënte en gemakkelijke tool voor uw creditmanagement.

De Toolkit bevat voorts voorbeeld documenten van het gehele incassotraject. Een aanmaning, ingebrekestelling en sommatiebrief , maar ook een voorbeeld van een juridisch  gemotiveerde betwisting van een onjuiste factuur.

Heeft u vragen over uw creditmanagement en incassobeleid?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Vergaderingen van aandeelhouders moeten volgens wettelijke en statutaire regels worden georganiseerd en bijeen geroepen.

Met dit document kunnen aandeelhouders juridisch verantwoord worden opgeroepen.

De Toolkit bevat meer voorbeeld documenten van onder meer notulen maar ook een goed voorbeeld van een agenda van de AVA en van een volmacht.

Vragen over de juridische aspecten van een oproeping?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Vergaderingen van aandeelhouders moeten volgens wettelijke en statutaire regels worden georganiseerd en bijeen geroepen. Als het gehele geplaatste kapitaal toch rechtsgeldig aanwezig is kunnen rechtsgeldige besluiten worden genomen.

Met dit document kunnen in die situatie juridisch verantwoorde notulen worden gemaakt.

De Toolkit bevat meer voorbeeld notulen voor andere situaties en gevallen, maar ook een goed voorbeeld van een agenda van de AVA en van een volmacht.

Vragen over de juridische aspecten van een AVA?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Om een financiering af te dekken kan een borgstelling/garantie van een derde partij worden gevraagd.

Met dit document heeft  u snel en juridisch verantwoord een borgstelling geregeld.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Met dit voorbeeld document kunnen op een eenvoudige wijze de notulen worden gemaakt voor het vaststellen van de jaarrekening, de bestemming van de winst en het decharge verlenen aan de bestuurder(s).

De Toolkit bevat meer voorbeeld notulen maar ook een goed voorbeeld van een agenda van de AVA en van een volmacht.

Vragen over de juridische aspecten van een jaarrekening?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een debiteur failliet is moet een vordering worden ingediend bij de curator.

Met deze voorbeeldbrief kan een vordering juridisch verantwoord worden ingediend en op de lijst van voorlopig erkende crediteuren worden geplaatst.

De Toolkit bevat ook voorbeeld documenten van een incassotraject en ook  voorbeeld contracten van een geldlening, schuldbekentenis en een akte van borgstelling.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Alvorens een gerechtelijke incassoprocedure succesvol te kunnen opstarten moet de crediteur aan zijn debiteur een juridisch verantwoorde sommatiebrief hebben gezonden.

Met deze sommatiebrief geeft u uw debiteur nog een laatste kans om een incassoprocedure in rechte te voorkomen.

Uiteraard bevat de Toolkit ook andere voorbeeld documenten om uw incassobeleid juridisch verantwoord vorm en inhoud te geven.

Heeft u nog vragen over uw creditmanagement of incassobeleid?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Met deze vennootschapsakte van een commanditaire vennootschap regelt u snel en efficiënt uw afspraken als beherende- en stille vennoten op een juridisch verantwoorde wijze.

Als u de overeenkomst op maat wilt hebben gemaakt of vragen heeft over uw samenwerking?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Afspraken tussen firmanten moet goed op papier worden gezet. Met dit document kan de samenwerking tussen vennoten efficiënt, goed en juridisch verantwoord worden geregeld.

Als u de overeenkomst op maat wilt hebben gemaakt of heeft u vragen over uw samenwerking?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Met deze voorbeeldbrief kunt u een verantwoorde betalingsherinnering opstellen en verzenden.

De Toolkit bevat voorts voorbeeld documenten van het gehele incassotraject. Naast een aanmaning, ingebrekestelling en sommatiebrief , ook een voorbeeld van een juridisch  gemotiveerde betwisting van een onjuiste factuur.

Heeft u vragen over uw creditmanagement en incassobeleid?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media