Met deze vennootschapsakte van een commanditaire vennootschap regelt u snel en efficiënt uw afspraken als beherende- en stille vennoten op een juridisch verantwoorde wijze.
Als u de overeenkomst op maat wilt hebben gemaakt of vragen heeft over uw samenwerking?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een debiteur weigerachtig is om te betalen kan het dreigen met een faillissementsverzoek een effectief incassomiddel soms zijn.
Met deze voorbeeldbrief kunt u gemakkelijk en verantwoord een aanzegging tot een faillietverklaring opstellen en verzenden.
De Toolkit bevat ook voorbeeld documenten van een gebruikelijk incassotraject. Naast een aanmaning, ingebrekestelling en sommatiebrief , ook een voorbeeld van een juridisch gemotiveerde betwisting van een onjuiste factuur.
Heeft u vragen over uw creditmanagement en incassobeleid?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een crediteur een factuur zendt waar u het niet mee eens bent moet die factuur juridisch verantwoord betwist worden. Met deze voorbeeldbrief kunt u gemakkelijk en efficiënt een factuur gemotiveerd weerleggen.
Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Afspraken tussen firmanten moet goed op papier worden gezet. Met dit document kan de samenwerking tussen vennoten efficiënt, goed en juridisch verantwoord worden geregeld.
Als u de overeenkomst op maat wilt hebben gemaakt of heeft u vragen over uw samenwerking?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Een jaarrekening moet wettelijk binnen een bepaalde periode worden opgemaakt. Uitstel is toegestaan maar dan moet dat wel goed worden vastgelegd. Met dit document kan dat gemakkelijk en juridisch verantwoord.
De Toolkit bevat meer voorbeeld notulen maar ook een goed voorbeeld van een agenda van de AVA en van een volmacht.
Vragen over de juridische aspecten van een jaarrekening?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Alvorens een gerechtelijke incassoprocedure succesvol te kunnen opstarten moet de crediteur aan zijn debiteur een juridisch verantwoorde sommatiebrief hebben gezonden.
Met deze sommatiebrief geeft u uw debiteur nog een laatste kans om een incassoprocedure in rechte te voorkomen.
Uiteraard bevat de Toolkit ook andere voorbeeld documenten om uw incassobeleid juridisch verantwoord vorm en inhoud te geven.
Heeft u nog vragen over uw creditmanagement of incassobeleid?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
In een directiereglement worden afspraken vastgelegd tussen de directie( het bestuur) van een onderneming en de vergadering van aandeelhouders.
Zo wordt bijvoorbeeld geregeld binnen welke financiële ruimte een directielid vrij is om besluiten en rechtshandelingen te verrichten zonder voorafgaande instemming van de aandeelhouders.
Dit uitgebreide reglement bevat alle gebruikelijke afspraken en regelingen die in een directiereglement moeten voorkomen. Een waardevol document voor uw rol als bestuurder en/of aandeelhouder.
Vragen over het besturen van uw bedrijf of over statutaire regelingen van de vennootschap?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met dit document kunt u een rechtsgeldige vertegenwoordiging(volmacht) regelen voor de situatie dat een aandeelhouder zelf in persoon niet de vergadering kan bijwonen en zich wil laten vertegenwoordigen door een ander.
Vragen over de juridische aspecten van een volmacht of andere vragen?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Soms wordt het bestuur van een vennootschap opgedragen aan een andere besloten vennootschap, de management bv.
Met dit voorbeeld kunt u efficiënt en juridisch verantwoord een managementovereenkomst sluiten.
In de Toolkit zitten meer handige documenten op het gebied van het besturen van een onderneming. Naast een uitgebreid directiereglement voor een BV, zijn er voorbeeld notulen en wettelijk verplichte volmachten voor het bijwonen van aandeelhoudersvergaderingen. Maar ook een handig format van een agenda of een oproeping van aandeelhouders.
Heeft u specifieke vragen over de inhoud van een managementovereenkomst of ander vragen op het gebied van het besuren van de onderneming?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Om een financiering af te dekken kan een borgstelling/garantie van een derde partij worden gevraagd.
Met dit document heeft u snel en juridisch verantwoord een borgstelling geregeld.
Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Incassokosten kunnen in rekening worden gebracht als debiteuren te laat betalen. Of specifieke incassokosten kunnen worden gevorderd is afhankelijk van vele factoren.
In een overzichtelijke handleiding wordt uiteengezet welke soort kosten in rekening kunnen worden gebracht en op welk moment. Dit document is onmisbaar voor het juridisch verantwoord kunnen incasseren van debiteuren. Een zeer efficiënte en gemakkelijke tool voor uw creditmanagement.
De Toolkit bevat voorts voorbeeld documenten van het gehele incassotraject. Een aanmaning, ingebrekestelling en sommatiebrief , maar ook een voorbeeld van een juridisch gemotiveerde betwisting van een onjuiste factuur.
Heeft u vragen over uw creditmanagement en incassobeleid?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een debiteur failliet is moet een vordering worden ingediend bij de curator.
Met deze voorbeeldbrief kan een vordering juridisch verantwoord worden ingediend en op de lijst van voorlopig erkende crediteuren worden geplaatst.
De Toolkit bevat ook voorbeeld documenten van een incassotraject en ook voorbeeld contracten van een geldlening, schuldbekentenis en een akte van borgstelling.
Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?
Neem dan contact op met de Servicedesk!