Met deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord een overeenkomst opzeggen met een leverancier.
Voor zogenaamde duur contracten waarvan de looptijd in beginsel onbepaald is gelden speciale regels. Zo moet een redelijke opzegtermijn in acht worden genomen alvorens de overeenkomst definitief kan worden beëindigd.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Goederen die onder eigendomsvoorbehoud worden geleverd kunnen in een faillissement worden opgeëist als die goederen nog niet zijn betaald.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de niet betaalde goederen waarop een eigendomsvoorbehoud rust bij de curator opeisen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt u snel, professioneel en eenvoudig het inlenen van een medewerker regelen en juridisch verantwoord vastleggen.
De Toolkit bevat voorts alle relevante voorbeeld overeenkomsten, brieven, handleidingen en checklists om uw personeelsbeleid qua instroom, doorstroom en uitstroom, juridisch verantwoord inhoud en vorm te geven.
Heeft u vragen over juridische aspecten van uw personeelsbeleid?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer zelf plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u diensten wilt uitbesteden kunt u gebruik maken van een service level agreement, ook wel een overeenkomst van uitbesteding van diensten genoemd.
Met behulp van deze voorbeeld uitbestedingsovereenkomst kunt u juridisch verantwoord uw uitbesteding regelen en vastleggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u een freelance overeenkomst wilt sluiten met een particulier/freelancer kunt u gebruik maken van dit voorbeeld contract. Het regelt gemakkelijk en juridisch verantwoord de juridische relatie tussen een freelancer en een bedrijf.
Ook kan dit voorbeeld document goed gebruikt worden om afspraken in een officiële overeenkomst van opdracht vast te leggen tussen een opdrachtgever en een opdrachtnemer.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Geschillen tussen afnemers en leveranciers moeten bij voorkeur buiten rechte worden opgelost. Als een vergelijk, compromis of een minnelijke regeling tussen partijen tot stand kan worden gebracht kunnen de nieuwe afspraken in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd.
Met behulp van deze voorbeeld vaststellingsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw gekozen oplossing van uw geschil schriftelijk regelen en vast leggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.
De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Ondernemingen die op basis van eigen inkoopvoorwaarden aan leveranciers een offerte vragen moeten dat helder in de aanvraag formuleren en duidelijk maken.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord communiceren dat u las afnemer alleen op basis van uw eigen inkoopvoorwaarden overeenkomsten sluit met leveranciers.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Werkzaamheden kunnen op basis van een overeenkomst van opdracht worden verricht.
Freelancers, zzp’ers en bedrijven kunnen als opdrachtnemer met een opdrachtgever een overeenkomst van opdracht sluiten.
Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst van opdracht kunt u gemakkelijk en juridisch verantwoord projecten, werkzaamheden en klussen in een overeenkomst van opdracht regelen en vastleggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Om betaling van uw factuur door uw afnemers te borgen is het verstandig om goederen te leveren onder het zogenaamde eigendomsvoorbehoud.
Met behulp van dit professionele voorbeeld beding kunt u zelf een juridisch verantwoord beding van eigendomsvoorbehoud in uw offerte en algemene voorwaarden regelen en opnemen.
De Toolkit bevat ook een handleiding gebruik algemene voorwaarden waarin handige tips staan vermeld hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerte procedure en in uw contractmanagement. Een verkeerd gebruik van de algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen.
Heeft u vragen over uw algemene voorwaarden of hoe u ze rechtsgeldig moet gebruiken?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met behulp van deze uiterst handige handleiding weet u exact wat de juridische gevolgen zijn van verjaringstermijnen van zowel vorderingen en schulden.
Door verjaring kunnen schulden niet meer in rechte afdwingbaar worden geïncasseerd en vorderingen geïnd worden.
Voor verschillende vorderingen en schulden bestaan verschillende termijnen en deze materie is voor leken complex ingewikkeld maar wel heel belangrijk.
De handleiding is een onmisbare tool voor een verantwoord creditmanagement.
Heeft u vragen over juridische aspecten van verjaring?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Goederen die in bruikleen zijn gegeven kunnen in een faillissement door de eigenaar worden opgeëist bij de curator.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de in bruikleen gegeven goederen bij de curator opeisen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!