Goederen die onder eigendomsvoorbehoud worden geleverd kunnen in een faillissement worden opgeëist als die goederen nog niet zijn betaald.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de niet betaalde goederen waarop een eigendomsvoorbehoud rust bij de curator opeisen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u goederen onder u heeft ter reparatie of bewerking van een onderneming die in staat van faillissement is verklaard, kunt u ter uitoefening van uw retentierecht de curator een brief zenden waarin u vooreerst betaling eist van uw factuur alvorens u de goederen ter beschikking van de curator stelt. In de brief geeft u ook aan dat u de goederen zolang onder u houdt tot de curator de openstaande schuld heeft voldaan.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord zelf een brief aan de curator verzenden.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists, handleidingen en overeenkomsten om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en meer in het bijzonder aan uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Om betaling van uw factuur door uw afnemers te borgen is het verstandig om goederen te leveren onder het zogenaamde eigendomsvoorbehoud.
Met behulp van dit professionele voorbeeld beding kunt u zelf een juridisch verantwoord beding van eigendomsvoorbehoud in uw offerte en algemene voorwaarden regelen en opnemen.
De Toolkit bevat ook een handleiding gebruik algemene voorwaarden waarin handige tips staan vermeld hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerte procedure en in uw contractmanagement. Een verkeerd gebruik van de algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen.
Heeft u vragen over uw algemene voorwaarden of hoe u ze rechtsgeldig moet gebruiken?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u een freelance overeenkomst wilt sluiten met een ZZP’er kunt u gebruik maken van dit voorbeeld contract. Het regelt gemakkelijk en juridisch verantwoord de juridische relatie tussen een freelancer en een bedrijf.
Ook kan dit voorbeeld document goed gebruikt worden om afspraken in een officiële overeenkomst van opdracht vast te leggen tussen een opdrachtgever en een opdrachtnemer.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.
Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Geschillen tussen afnemers en leveranciers moeten bij voorkeur buiten rechte worden opgelost. Als een vergelijk, compromis of een minnelijke regeling tussen partijen tot stand kan worden gebracht kunnen de nieuwe afspraken in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd.
Met behulp van deze voorbeeld vaststellingsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw gekozen oplossing van uw geschil schriftelijk regelen en vast leggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u rechthebbende bent van intellectuele en industriële eigendomsrechten dan kunt u die rechten in gebruik geven aan een wederpartij via een licentieovereenkomst.
Met behulp van deze voorbeeld licentieovereenkomst kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw eigendomsrechten met derden doen exploiteren, regelen en vastleggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u diensten wilt uitbesteden kunt u gebruik maken van een service level agreement, ook wel een overeenkomst van uitbesteding van diensten genoemd.
Met behulp van deze voorbeeld uitbestedingsovereenkomst kunt u juridisch verantwoord uw uitbesteding regelen en vastleggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met deze voorbeeld brief kunt u snel, professioneel en juridisch verantwoord de algemene voorwaarden van uw wederpartij afwijzen.
De wet en regelgeving bepalen dat een afwijzing van algemene voorwaarden nadrukkelijk moet plaatsvinden. De afwijzing zoals verwoord in de algemene voorwaarden zelf, volstaat in de meeste gevallen juridisch niet.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Een vertegenwoordiging van uw bedrijf kan via een agenturenovereenkomst geregeld worden.
Met behulp van deze voorbeeld agenturenovereenkomst kunt u snel en professioneel de relatie regelen tussen uw bedrijf en een agent/externe vertegenwoordiger van uw bedrijf.
De Toolkit bevat ook een checklist over de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een dealercontract met daarin ook vermeld handige tips om uw zaken juridisch goed en verantwoord te regelen.
Daarnaast bevat de Toolkit ook een uitgebreide Engelstalige dealerovereenkomst.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer zelf plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als er inbreuk wordt gemaakt op een intellectueel eigendomsrecht, bijvoorbeeld inbreuk op uw merkenrecht of op uw patenten, dan kunt u degene die een inbreuk pleegt sommeren om die inbreuk te doen staken en te beëindigen op straffe van het indienen van een schadeclaim ter vergoeding van geleden schade.
Met behulp van deze voorbeeld sommatiebrief kunt u juridisch verantwoord een inbreuk te lijf gaan en trachten die te doen stoppen en te beëindigen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt u snel, professioneel en eenvoudig het inlenen van een medewerker regelen en juridisch verantwoord vastleggen.
De Toolkit bevat voorts alle relevante voorbeeld overeenkomsten, brieven, handleidingen en checklists om uw personeelsbeleid qua instroom, doorstroom en uitstroom, juridisch verantwoord inhoud en vorm te geven.
Heeft u vragen over juridische aspecten van uw personeelsbeleid?
Neem dan contact op met de Servicedesk!