Voorbeeld brief - Opeising goederen in bruikleen in een faillissement

  • Voorbeeld brief - Opeising goederen in bruikleen in een faillissement

Goederen die in bruikleen zijn gegeven kunnen in een faillissement door de eigenaar worden opgeëist bij de curator.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de in bruikleen gegeven goederen bij de curator opeisen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Gerelateerde documenten

Als u goederen besteld heeft waarvan de leveringstermijn al is verstreken dan moet u uw leverancier een sommatiebrief zenden waarin u de leverancier sommeert om alsnog binnen de termijn die u in de sommatiebrief aangeeft alsnog de goederen te leveren bij gebreke waarvan de leverancier in gebreke zal zijn en in verzuim met alle juridische gevolgen die daaraan gekoppeld zijn.

Met behulp van deze voorbeeld sommatiebrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw leverancier sommeren om alsnog aan zijn leveringsverplichtingen jegens u te voldoen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met dit document kunt u een rechtsgeldige vertegenwoordiging(volmacht) regelen voor de situatie dat een persoon of rechtspersoon zich wil laten vertegenwoordigen door een ander. Deze laatste persoon is dan wettelijk bevoegd om namens degene die de volmacht verleent heeft rechtgeldige besluiten te nemen.

In de Toolkit zitten meer handige documenten op het gebied van het besturen van een onderneming. Naast een uitgebreid directiereglement voor een BV, zijn er voorbeeld notulen en wettelijk verplichte volmachten voor het bijwonen van aandeelhoudersvergaderingen. Maar ook een handig format van een agenda of een oproeping van aandeelhouders.

Vragen over de juridische aspecten van een volmacht of andere vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Werkzaamheden kunnen op basis van een overeenkomst van opdracht worden verricht.

Freelancers, zzp’ers en bedrijven kunnen als opdrachtnemer met een opdrachtgever een overeenkomst van opdracht sluiten.

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst van opdracht kunt u gemakkelijk en juridisch verantwoord projecten, werkzaamheden en klussen in een overeenkomst van opdracht regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Bedrijfsinformatie moet vertrouwelijk behandeld worden. Wanneer externe partijen om zakelijke redenen kennis moeten nemen van vertrouwelijke informatie is het verstandig om een geheimhoudingsovereenkomst met die externe partijen te sluiten om daarmede de vertrouwelijkheid te kunnen borgen.

Met dit professionele voorbeeld contract kunt u snel en juridisch verantwoord een geheimhoudingsovereenkomst op stellen.

De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.

Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.

De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.

Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.

De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Het is verstandig om bruikleen van goederen in een schriftelijke overeenkomst vast te leggen. Dan liggen afspraken over het gebruik, onderhoud en duur van het gebruik tussen partijen vast en dat geeft over en weer duidelijkheid.

Met behulp van deze voorbeeldovereenkomst kan bruikleen op een juridisch verantwoorde wijze worden geregeld en vastgelegd.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u een freelance overeenkomst wilt sluiten met een particulier/freelancer kunt u gebruik maken  van dit voorbeeld contract. Het regelt gemakkelijk en juridisch verantwoord de juridische relatie tussen een freelancer en een bedrijf.

Ook kan dit voorbeeld document goed gebruikt worden om afspraken in een officiële overeenkomst van opdracht vast te leggen tussen een opdrachtgever en een opdrachtnemer.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het overnemen van een geheel bedrijf moet goed juridisch worden vastgelegd.

Niet alleen rechten gaan dan over maar ook verplichtingen en dat vraagt om specifieke juridische documenten om dat verantwoord te regelen.

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt dat zelf juridisch goed en verantwoord vastleggen.

De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u diensten wilt uitbesteden kunt u gebruik maken van een service level agreement, ook wel een overeenkomst van uitbesteding van diensten genoemd.

Met behulp van deze voorbeeld uitbestedingsovereenkomst kunt u juridisch verantwoord uw uitbesteding regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met deze voorbeeld brief kunt u snel, professioneel en juridisch verantwoord de algemene voorwaarden van uw wederpartij afwijzen.

De wet en regelgeving bepalen dat een afwijzing van algemene voorwaarden nadrukkelijk moet plaatsvinden. De afwijzing zoals verwoord in de algemene voorwaarden zelf, volstaat in de meeste gevallen juridisch niet.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u goederen onder u heeft ter reparatie of bewerking van een onderneming die in staat van faillissement is verklaard, kunt u ter uitoefening van uw retentierecht de curator een brief zenden waarin u vooreerst betaling eist van uw factuur alvorens u de goederen ter beschikking van de curator stelt. In de brief geeft u ook aan dat u de goederen zolang onder u houdt tot de curator de openstaande schuld heeft voldaan.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord zelf een brief aan de curator verzenden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists, handleidingen en overeenkomsten om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en meer in het bijzonder aan uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media