Voorbeeld brief - Opeising goederen in bruikleen in een faillissement

  • Voorbeeld brief - Opeising goederen in bruikleen in een faillissement

Goederen die in bruikleen zijn gegeven kunnen in een faillissement door de eigenaar worden opgeëist bij de curator.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de in bruikleen gegeven goederen bij de curator opeisen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Gerelateerde documenten

Het overnemen van een geheel bedrijf moet goed juridisch worden vastgelegd.

Niet alleen rechten gaan dan over maar ook verplichtingen en dat vraagt om specifieke juridische documenten om dat verantwoord te regelen.

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt dat zelf juridisch goed en verantwoord vastleggen.

De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.

Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Werkzaamheden kunnen op basis van een overeenkomst van opdracht worden verricht.

Freelancers, zzp’ers en bedrijven kunnen als opdrachtnemer met een opdrachtgever een overeenkomst van opdracht sluiten.

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst van opdracht kunt u gemakkelijk en juridisch verantwoord projecten, werkzaamheden en klussen in een overeenkomst van opdracht regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Voor het rechtsgeldig tot stand komen van een overeenkomst is het onverkort accepteren van een juridisch aanbod noodzakelijk.

Met deze voorbeeld orderbevestiging kunt u juridisch verantwoord uw afspraken vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Om betaling van uw factuur door uw afnemers te borgen is het verstandig om goederen te leveren onder het zogenaamde eigendomsvoorbehoud.

Met behulp van dit professionele voorbeeld beding kunt u zelf een juridisch verantwoord beding van eigendomsvoorbehoud in uw offerte en algemene voorwaarden regelen en opnemen.

De Toolkit bevat ook een handleiding gebruik algemene voorwaarden waarin handige tips staan vermeld hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerte procedure en in uw contractmanagement. Een verkeerd gebruik van de algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen.

Heeft u vragen over uw algemene voorwaarden of hoe u ze rechtsgeldig moet gebruiken?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Het is verstandig om bruikleen van goederen in een schriftelijke overeenkomst vast te leggen. Dan liggen afspraken over het gebruik, onderhoud en duur van het gebruik tussen partijen vast en dat geeft over en weer duidelijkheid.

Met behulp van deze voorbeeldovereenkomst kan bruikleen op een juridisch verantwoorde wijze worden geregeld en vastgelegd.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Alvorens een procedure te kunnen starten wegens wanprestatie/een toerekenbare tekortkoming in verband met een ondeugdelijke prestatie van een leverancier moet de leverancier op de hoogte gesteld worden van de klacht.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met behulp van deze uiterst handige handleiding weet u exact wat de juridische gevolgen zijn van verjaringstermijnen van zowel vorderingen en schulden.

Door verjaring kunnen schulden niet meer in rechte afdwingbaar worden geïncasseerd en vorderingen geïnd worden.

Voor verschillende vorderingen en schulden bestaan verschillende termijnen en deze materie is voor leken complex ingewikkeld maar wel heel belangrijk.

De handleiding is een onmisbare tool voor een verantwoord creditmanagement.

Heeft u vragen over juridische aspecten van verjaring?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

 Om de juridische risico’s te beperken van uw website is het raadzaam om een juridisch verantwoorde disclaimer duidelijk op uw site te vermelden.

Met behulp van deze voorbeeld disclaimer kunt u zelf uw eigen disclaimer vorm en inhoud geven.

Wilt u een op maat gemaakte disclaimer of heeft u vragen over juridische aspecten van het internet?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het aansprakelijk stellen van een wederpartij is het begin van een procedure inzake een onrechtmatige daad. Dit wordt ook wel het indienen van een schadeclaim genoemd.

Met deze voorbeeldbrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze de veroorzaker van schade aansprakelijk stellen.

De Toolkit bevat alle relevante brieven en documenten om uw schadeclaims in te kunnen dienen en een verantwoorde juridische reactie te geven op aan u toegebrachte schade.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Met dit zeer uitgebreide professionele dealercontract regelt u tot in de kleinste details uw afspraken over de verkoop en after sales service  van uw producten in het buitenland.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met dit document kunt u een rechtsgeldige vertegenwoordiging(volmacht) regelen voor de situatie dat een persoon of rechtspersoon zich wil laten vertegenwoordigen door een ander. Deze laatste persoon is dan wettelijk bevoegd om namens degene die de volmacht verleent heeft rechtgeldige besluiten te nemen.

In de Toolkit zitten meer handige documenten op het gebied van het besturen van een onderneming. Naast een uitgebreid directiereglement voor een BV, zijn er voorbeeld notulen en wettelijk verplichte volmachten voor het bijwonen van aandeelhoudersvergaderingen. Maar ook een handig format van een agenda of een oproeping van aandeelhouders.

Vragen over de juridische aspecten van een volmacht of andere vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media