Gerelateerde documenten

In de checklist wordt een overzicht gegeven van de aansprakelijkheidsrisico’s die behoren bij de verschillende ondernemingsstructuren en rechtsvormen. Ook wordt ingegaan op relatie tussen privé en zakelijk bij de verschillende rechtsvormen.

Voor iedere ondernemer en bestuurder een handige tool om te raadplegen.

Heeft u specifieke vragen over aansprakelijkheid?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een debiteur failliet is moet een vordering worden ingediend bij de curator.

Met deze voorbeeldbrief kan een vordering juridisch verantwoord worden ingediend en op de lijst van voorlopig erkende crediteuren worden geplaatst.

De Toolkit bevat ook voorbeeld documenten van een incassotraject en ook  voorbeeld contracten van een geldlening, schuldbekentenis en een akte van borgstelling.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Soms wordt het bestuur van een vennootschap opgedragen aan een andere besloten vennootschap, de management bv.

Met dit voorbeeld kunt u efficiënt en juridisch verantwoord een managementovereenkomst sluiten.

In de Toolkit zitten meer handige documenten op het gebied van het besturen van een onderneming. Naast een uitgebreid directiereglement voor een BV, zijn er voorbeeld notulen en wettelijk verplichte volmachten voor het bijwonen van aandeelhoudersvergaderingen. Maar ook een handig format van een agenda of een oproeping van aandeelhouders.

Heeft u specifieke vragen over de inhoud van een managementovereenkomst of ander vragen op het gebied van het besuren van de onderneming?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Geldleningen en de afspraken daarover moeten zorgvuldig in een overeenkomst worden vastgelegd. Vaak kan men volstaan met een zogenaamde schuldbekentenis.

Met dit voorbeeld document kan op een juridisch verantwoorde wijze een overeenkomst van geldlening worden vastgelegd.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Om een financiering af te dekken kan een borgstelling/garantie van een derde partij worden gevraagd.

Met dit document heeft  u snel en juridisch verantwoord een borgstelling geregeld.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Afspraken tussen firmanten moet goed op papier worden gezet. Met dit document kan de samenwerking tussen vennoten efficiënt, goed en juridisch verantwoord worden geregeld.

Als u de overeenkomst op maat wilt hebben gemaakt of heeft u vragen over uw samenwerking?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

In een directiereglement worden afspraken vastgelegd tussen de directie( het bestuur) van een onderneming en de vergadering van aandeelhouders.

Zo wordt bijvoorbeeld geregeld binnen welke financiële ruimte een directielid vrij is om besluiten en rechtshandelingen te verrichten zonder voorafgaande instemming van de aandeelhouders.

Dit uitgebreide reglement bevat alle gebruikelijke afspraken en regelingen die in een directiereglement moeten voorkomen. Een waardevol document voor uw rol als bestuurder en/of  aandeelhouder.

Vragen over het besturen van uw bedrijf of over statutaire regelingen van de vennootschap?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Met deze voorbeeld akte kunt u zelf een in juridische zin verantwoorde akte van openbare cessie vastleggen.

De Toolkit bevat meer juridische documenten die betrekking hebben op het vastleggen van uw financiële zaken.

Vergaderingen van aandeelhouders moeten volgens wettelijke en statutaire regels worden georganiseerd en bijeen geroepen. Als het gehele geplaatste kapitaal toch rechtsgeldig aanwezig is kunnen rechtsgeldige besluiten worden genomen.

Met dit document kunnen in die situatie juridisch verantwoorde notulen worden gemaakt.

De Toolkit bevat meer voorbeeld notulen voor andere situaties en gevallen, maar ook een goed voorbeeld van een agenda van de AVA en van een volmacht.

Vragen over de juridische aspecten van een AVA?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Met deze "aanmaningsbrief zakelijke debiteur" zorgt u dat uw aanmaningen voldoen aan de regeling Buitengerechtelijke Incassokosten die per 1 juli 2012 in werking is gesteld. Vanaf deze datum moeten aanmaningen aan strenge eisen voldoen. Als de aanmaningsbrief niet aan deze eisen voldoet, mogen er geen incassokosten in rekening worden gebracht.

Overeenkomst.nl heeft zelfs een complete Incasso Toolkit ontwikkeld, waarmee u perfect inspeelt op de nieuwe regeling. De toolkit bevat alle voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om uw incassobeleid te laten voldoen aan de nieuwe regelgeving.

Als een debiteur weigerachtig is om te betalen kan het dreigen met een faillissementsverzoek een effectief incassomiddel soms zijn.

Met deze voorbeeldbrief kunt u gemakkelijk en verantwoord een aanzegging tot een faillietverklaring opstellen en verzenden.

De Toolkit bevat ook voorbeeld documenten van een gebruikelijk incassotraject. Naast een aanmaning, ingebrekestelling en sommatiebrief , ook een voorbeeld van een juridisch  gemotiveerde betwisting van een onjuiste factuur.

Heeft u vragen over uw creditmanagement en incassobeleid?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Met deze vennootschapsakte van een commanditaire vennootschap regelt u snel en efficiënt uw afspraken als beherende- en stille vennoten op een juridisch verantwoorde wijze.

Als u de overeenkomst op maat wilt hebben gemaakt of vragen heeft over uw samenwerking?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media