Voorbeeld brief - Klachtplicht ondeugdelijke prestatie

  • Voorbeeld brief - Klachtplicht ondeugdelijke prestatie

Alvorens een procedure te kunnen starten wegens wanprestatie/een toerekenbare tekortkoming in verband met een ondeugdelijke prestatie van een leverancier moet de leverancier op de hoogte gesteld worden van de klacht.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Gerelateerde documenten

Met behulp van deze handige checklist algemene voorwaarden kunt u zelf uw algemene voorwaarden in concept maken. Dat bespaart juridische kosten. Een juridisch deskundige kan dan aan de hand van uw concept uw algemene voorwaarden definitief en op maat maken.

De Toolkit bevat ook een handleiding gebruik algemene voorwaarden waarin handige tips staan vermeld hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerte procedure en in uw contractmanagement. Een verkeerd gebruik van de algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen. Maar ook een stappenplan om zelf algemene voorwaarden in concept te kunnen maken.

Heeft u vragen over uw algemene voorwaarden of hoe u ze rechtsgeldig moet gebruiken?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer zelf plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het aansprakelijk stellen van een wederpartij is het begin van een procedure inzake een onrechtmatige daad. Dit wordt ook wel het indienen van een schadeclaim genoemd.

Met deze voorbeeldbrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze de veroorzaker van schade aansprakelijk stellen.

De Toolkit bevat alle relevante brieven en documenten om uw schadeclaims in te kunnen dienen en een verantwoorde juridische reactie te geven op aan u toegebrachte schade.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Externe vertegenwoordiging van uw bedrijf kan worden geregeld in een distributieovereenkomst.

Met deze professionele voorbeeld distributieovereenkomst kunt u snel en juridisch verantwoord uw externe vertegenwoordiging regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer/opdrachtgever niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer/opdrachtgever de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer/opdrachtgever zelf plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt u snel, professioneel en eenvoudig het inlenen van een medewerker regelen en juridisch verantwoord vastleggen.

De Toolkit bevat voorts alle relevante voorbeeld overeenkomsten, brieven, handleidingen en checklists om uw personeelsbeleid qua instroom, doorstroom en uitstroom, juridisch verantwoord inhoud en vorm te geven.

Heeft u vragen over juridische aspecten van uw personeelsbeleid?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met deze voorbeeld brief kunt u snel, professioneel en juridisch verantwoord de algemene voorwaarden van uw wederpartij afwijzen.

De wet en regelgeving bepalen dat een afwijzing van algemene voorwaarden nadrukkelijk moet plaatsvinden. De afwijzing zoals verwoord in de algemene voorwaarden zelf, volstaat in de meeste gevallen juridisch niet.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u ten onrechte beschuldigd wordt van aansprakelijkheid moet een aansprakelijkheidsstelling direct schriftelijk gemotiveerd worden weerlegd.

Met behulp van dit voorbeeld document kunt u dat verantwoord juridisch doen.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Geschillen tussen afnemers en leveranciers moeten bij voorkeur buiten rechte worden opgelost. Als een vergelijk, compromis of een minnelijke regeling tussen partijen tot stand kan worden gebracht kunnen de nieuwe afspraken in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd.

Met behulp van deze voorbeeld vaststellingsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw gekozen oplossing van uw geschil schriftelijk regelen en vast leggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u rechthebbende bent van intellectuele en industriële eigendomsrechten dan kunt u die rechten in gebruik geven aan een wederpartij via een licentieovereenkomst.

Met behulp van deze voorbeeld licentieovereenkomst kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw eigendomsrechten met derden  doen exploiteren, regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met dit zeer uitgebreide professionele dealercontract regelt u tot in de kleinste details uw afspraken over de verkoop en after sales service  van uw producten in het buitenland.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.

Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.

De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.

Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media