Alvorens een procedure te kunnen starten wegens wanprestatie/een toerekenbare tekortkoming in verband met een ondeugdelijke prestatie van een leverancier moet de leverancier op de hoogte gesteld worden van de klacht.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Bedrijfsinformatie moet vertrouwelijk behandeld worden. Wanneer externe partijen om zakelijke redenen kennis moeten nemen van vertrouwelijke informatie is het verstandig om een geheimhoudingsovereenkomst met die externe partijen te sluiten om daarmede de vertrouwelijkheid te kunnen borgen.
Met dit professionele voorbeeld contract kunt u snel en juridisch verantwoord een geheimhoudingsovereenkomst op stellen.
De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met deze voorbeeld brief kunt u snel, professioneel en juridisch verantwoord de algemene voorwaarden van uw wederpartij afwijzen.
De wet en regelgeving bepalen dat een afwijzing van algemene voorwaarden nadrukkelijk moet plaatsvinden. De afwijzing zoals verwoord in de algemene voorwaarden zelf, volstaat in de meeste gevallen juridisch niet.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.
Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
In de handleiding algemene voorwaarden staan handige tips hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerteprocedure en in uw contractmanagement.
Een verkeerde toepassing of gebruik van uw algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.
Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met behulp van deze uiterst handige handleiding weet u exact wat de juridische gevolgen zijn van verjaringstermijnen van zowel vorderingen en schulden.
Door verjaring kunnen schulden niet meer in rechte afdwingbaar worden geïncasseerd en vorderingen geïnd worden.
Voor verschillende vorderingen en schulden bestaan verschillende termijnen en deze materie is voor leken complex ingewikkeld maar wel heel belangrijk.
De handleiding is een onmisbare tool voor een verantwoord creditmanagement.
Heeft u vragen over juridische aspecten van verjaring?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer/opdrachtgever niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer/opdrachtgever de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer/opdrachtgever zelf plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Geschillen tussen afnemers en leveranciers moeten bij voorkeur buiten rechte worden opgelost. Als een vergelijk, compromis of een minnelijke regeling tussen partijen tot stand kan worden gebracht kunnen de nieuwe afspraken in een zogenaamde vaststellingsovereenkomst worden vastgelegd.
Met behulp van deze voorbeeld vaststellingsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw gekozen oplossing van uw geschil schriftelijk regelen en vast leggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u ten onrechte beschuldigd wordt van aansprakelijkheid moet een aansprakelijkheidsstelling direct schriftelijk gemotiveerd worden weerlegd.
Met behulp van dit voorbeeld document kunt u dat verantwoord juridisch doen.
Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Werkzaamheden kunnen op basis van een overeenkomst van opdracht worden verricht.
Freelancers, zzp’ers en bedrijven kunnen als opdrachtnemer met een opdrachtgever een overeenkomst van opdracht sluiten.
Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst van opdracht kunt u gemakkelijk en juridisch verantwoord projecten, werkzaamheden en klussen in een overeenkomst van opdracht regelen en vastleggen.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.
Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer zelf plaatsvinden.
De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Als u goederen onder u heeft ter reparatie of bewerking van een onderneming die in staat van faillissement is verklaard, kunt u ter uitoefening van uw retentierecht de curator een brief zenden waarin u vooreerst betaling eist van uw factuur alvorens u de goederen ter beschikking van de curator stelt. In de brief geeft u ook aan dat u de goederen zolang onder u houdt tot de curator de openstaande schuld heeft voldaan.
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord zelf een brief aan de curator verzenden.
De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists, handleidingen en overeenkomsten om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en meer in het bijzonder aan uw algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.
De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?
Neem dan contact op met de Servicedesk!