Voorbeeld brief - Klachtplicht ondeugdelijke prestatie

  • Voorbeeld brief - Klachtplicht ondeugdelijke prestatie

Alvorens een procedure te kunnen starten wegens wanprestatie/een toerekenbare tekortkoming in verband met een ondeugdelijke prestatie van een leverancier moet de leverancier op de hoogte gesteld worden van de klacht.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Gerelateerde documenten

Met behulp van deze zeer uitgebreide intentieovereenkomst om een overname van een onderneming juridisch verantwoord te regelen kunt u een start maken in een overnametraject.

De voorbeeldovereenkomst regelt uitvoerig alle relevante details in een overname traject. Ook als de onderhandelingen over een overname onverhoopt tussentijds moeten worden beëindigd.

Naast de juridische details wordt ook ingegaan op de financiële aspecten van een overname.

De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

 

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt u snel, professioneel en eenvoudig het inlenen van een medewerker regelen en juridisch verantwoord vastleggen.

De Toolkit bevat voorts alle relevante voorbeeld overeenkomsten, brieven, handleidingen en checklists om uw personeelsbeleid qua instroom, doorstroom en uitstroom, juridisch verantwoord inhoud en vorm te geven.

Heeft u vragen over juridische aspecten van uw personeelsbeleid?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u ten onrechte beschuldigd wordt van aansprakelijkheid moet een aansprakelijkheidsstelling direct schriftelijk gemotiveerd worden weerlegd.

Met behulp van dit voorbeeld document kunt u dat verantwoord juridisch doen.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer zelf plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met behulp van deze uiterst handige handleiding weet u exact wat de juridische gevolgen zijn van verjaringstermijnen van zowel vorderingen en schulden.

Door verjaring kunnen schulden niet meer in rechte afdwingbaar worden geïncasseerd en vorderingen geïnd worden.

Voor verschillende vorderingen en schulden bestaan verschillende termijnen en deze materie is voor leken complex ingewikkeld maar wel heel belangrijk.

De handleiding is een onmisbare tool voor een verantwoord creditmanagement.

Heeft u vragen over juridische aspecten van verjaring?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Het is verstandig om bruikleen van goederen in een schriftelijke overeenkomst vast te leggen. Dan liggen afspraken over het gebruik, onderhoud en duur van het gebruik tussen partijen vast en dat geeft over en weer duidelijkheid.

Met behulp van deze voorbeeldovereenkomst kan bruikleen op een juridisch verantwoorde wijze worden geregeld en vastgelegd.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.

De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.

Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met deze voorbeeld brief kunt u snel, professioneel en juridisch verantwoord de algemene voorwaarden van uw wederpartij afwijzen.

De wet en regelgeving bepalen dat een afwijzing van algemene voorwaarden nadrukkelijk moet plaatsvinden. De afwijzing zoals verwoord in de algemene voorwaarden zelf, volstaat in de meeste gevallen juridisch niet.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u rechthebbende bent van intellectuele en industriële eigendomsrechten dan kunt u die rechten in gebruik geven aan een wederpartij via een licentieovereenkomst.

Met behulp van deze voorbeeld licentieovereenkomst kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw eigendomsrechten met derden  doen exploiteren, regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Soms is het noodzakelijk om naast de afspraken in een gewone overeenkomst specifieke zaken die bij de overeenkomst behoren in een separate brief te regelen en vast te leggen. Dat kan in de vorm van een zogenaamde side letter.

Met deze voorbeeld side letter kunt u snel en juridisch verantwoord specifieke afspraken vast leggen naast een overeenkomst. Gezamenlijk vormen de overeenkomst en de side letter een onlosmakelijk geheel van bindende juridische afspraken tussen partijen.

De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het aansprakelijk stellen van een wederpartij is het begin van een procedure inzake een onrechtmatige daad. Dit wordt ook wel het indienen van een schadeclaim genoemd.

Met deze voorbeeldbrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze de veroorzaker van schade aansprakelijk stellen.

De Toolkit bevat alle relevante brieven en documenten om uw schadeclaims in te kunnen dienen en een verantwoorde juridische reactie te geven op aan u toegebrachte schade.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media