Toolkit Algemene Voorwaarden

  • Toolkit Algemene Voorwaarden

De toolkit Algemene Voorwaarden bevat checklists en handleidingen die het thema algemene voorwaarden uitgebreid behandelen. Niet alleen verkoopvoorwaarden maar ook wordt ingegaan op inkoopvoorwaarden. Met behulp van deze toolkit weet u als ondernemer precies wat er in uw algemene voorwaarden geregeld moet worden, hoe ze op een rechtsgeldige wijze moeten worden toegepast en hoe ze uw onderneming kunnen beschermen tegen risico’s. Maar de toolkit bevat ook een stappenplan hoe u zelf (veelal gratis) aan uw eigen algemene voorwaarden kunt komen. Een handige en onmisbare toolkit voor iedere ondernemer die alles wil weten over algemene voorwaarden. En dat voor de zeer scherpe prijs van €  44,95.

Deze toolkit bevat de volgende documenten:

 

 

Gerelateerde documenten

Externe vertegenwoordiging van uw bedrijf kan worden geregeld in een distributieovereenkomst.

Met deze professionele voorbeeld distributieovereenkomst kunt u snel en juridisch verantwoord uw externe vertegenwoordiging regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u rechthebbende bent van intellectuele en industriële eigendomsrechten dan kunt u die rechten in gebruik geven aan een wederpartij via een licentieovereenkomst.

Met behulp van deze voorbeeld licentieovereenkomst kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw eigendomsrechten met derden  doen exploiteren, regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het is verstandig om bruikleen van goederen in een schriftelijke overeenkomst vast te leggen. Dan liggen afspraken over het gebruik, onderhoud en duur van het gebruik tussen partijen vast en dat geeft over en weer duidelijkheid.

Met behulp van deze voorbeeldovereenkomst kan bruikleen op een juridisch verantwoorde wijze worden geregeld en vastgelegd.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u goederen besteld heeft waarvan de leveringstermijn al is verstreken dan moet u uw leverancier een sommatiebrief zenden waarin u de leverancier sommeert om alsnog binnen de termijn die u in de sommatiebrief aangeeft alsnog de goederen te leveren bij gebreke waarvan de leverancier in gebreke zal zijn en in verzuim met alle juridische gevolgen die daaraan gekoppeld zijn.

Met behulp van deze voorbeeld sommatiebrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze uw leverancier sommeren om alsnog aan zijn leveringsverplichtingen jegens u te voldoen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord een overeenkomst opzeggen met een leverancier.

Voor zogenaamde duur contracten waarvan de looptijd in beginsel onbepaald is gelden speciale regels. Zo moet een redelijke opzegtermijn in acht worden genomen alvorens de overeenkomst definitief kan worden beëindigd.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met behulp van deze voorbeeld overeenkomst kunt u snel, professioneel en eenvoudig het inlenen van een medewerker regelen en juridisch verantwoord vastleggen.

De Toolkit bevat voorts alle relevante voorbeeld overeenkomsten, brieven, handleidingen en checklists om uw personeelsbeleid qua instroom, doorstroom en uitstroom, juridisch verantwoord inhoud en vorm te geven.

Heeft u vragen over juridische aspecten van uw personeelsbeleid?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u een freelance overeenkomst wilt sluiten met een ZZP’er kunt u gebruik maken  van dit voorbeeld contract. Het regelt gemakkelijk en juridisch verantwoord de juridische relatie tussen een freelancer en een bedrijf.

Ook kan dit voorbeeld document goed gebruikt worden om afspraken in een officiële overeenkomst van opdracht vast te leggen tussen een opdrachtgever en een opdrachtnemer.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met behulp van deze handige checklist algemene voorwaarden kunt u zelf uw algemene voorwaarden in concept maken. Dat bespaart juridische kosten. Een juridisch deskundige kan dan aan de hand van uw concept uw algemene voorwaarden definitief en op maat maken.

De Toolkit bevat ook een handleiding gebruik algemene voorwaarden waarin handige tips staan vermeld hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerte procedure en in uw contractmanagement. Een verkeerd gebruik van de algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen. Maar ook een stappenplan om zelf algemene voorwaarden in concept te kunnen maken.

Heeft u vragen over uw algemene voorwaarden of hoe u ze rechtsgeldig moet gebruiken?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.

Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.

Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.

De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.

Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Ondernemingen die op basis van eigen inkoopvoorwaarden aan leveranciers een offerte vragen moeten dat helder in de aanvraag formuleren en duidelijk maken.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord communiceren dat u las afnemer alleen op basis van uw eigen inkoopvoorwaarden overeenkomsten sluit met leveranciers.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer/opdrachtgever niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer/opdrachtgever de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer/opdrachtgever zelf plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media